نقش پارتیشن شیشه ای اداری در طراحی دکوراسیون داخلی

پارتیشن اداری شیشه ای بهترین پارتیشن برای دفتر کار

سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

نقش پارتیشن شیشه ای اداری در طراحی دکوراسیون داخلی

۸۲ بازديد

نقش پارتیشن شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی

 

دفاتر اداری برای مقاصد مختلفی طراحی و استفاده می‌شوند بنابراین باید نسبت به شرایط هر دفتر و نوع شغل کاملاً منحصربه‌فرد باشد.

 

یک فضای اداری باید به‌صورت استراتژیک طراحی شود تا فضای قابل‌استفاده را به شکلی مؤثر به حداکثر برسانید. پارتیشن‌بندی  شیشه ای در یک فضای اداری راه حلی ایدئال برای استفاده حداکثری از فضای موجود است.

 

طراحی داخلی دفتر کار با بهره‌گیری از پارتیشن شیشه ای

 

نصب دیوارک اداری شیشه ای بسیار آسان است همچنین نصب و جابجایی آن‌ها بدون دردسر است. به‌علاوه مقرون‌به‌صرفه تر از استفاده از دیوارهای دائمی هستند ، پارتیشن‌های اداری در فضای کار حریم خصوصی مناسبی را برای کارمندان فراهم می‌کند.

 

پارتیشن ها در انواع و اندازه‌های مختلف وجود دارند. آن‌ها بر اساس انواع نیازِ در دفتر اداری و طیف گسترده‌ای از بودجه در دسترس هستند.

 

یکی از رایج‌ترین پارتیشن ها نوعی است که از کف تا سقف امتداد دارد که اصطلاحاً به آن پارتیشن تمام‌قد میگویند. این پارتیشن‌ها یک اتاق واقعی ایجاد می‌کنند و از این نظر تفاوتی با دیوار ثابت ندارند. ارتفاع کامل آن‌ها حداکثر حریم خصوصی را برای کارمندان فراهم می‌کند.

 

این پارتیشن ها مانع خوبی برای حواس پرتی و ایجاد مزاحمت برای کارمندان است که عمده کاربردهای پارتیشن تمام‌قد استفاده در فضاهای خصوصی مانند سالن اجتماعات و اتاق‌های اجلاس هستند.

 

این پارتیشن ها به‌طورمعمول از موادی مانند دیوار های شیشه با فریم آلومینیومی و فلز ، شیشه ، پانل‌های  چوبی و دیوارهای گچ ساخته‌شده‌اند. همچنین می‌توان در صورت لزوم آن‌ها را ترکیبی بکار برد.

 

یک گزینه عالی دیگر استفاده از پارتیشن های شیشه ای است. آن‌ها توسط بسیاری از شرکت‌ها(به‌خصوص استارتاپ ها) و صاحبان دفاتر اداری ترجیح داده می‌شوند زیرا نور را به مقدار زیادی جذب می‌کنند و وابستگی را به نور مصنوعی کم می‌کند. اگر نگران حریم خصوصی هستید و نمی‌خواهید دیده شوید، می‌توانید شیشه را با چند روش ساده بپوشانید.

 

به‌عنوان‌مثال ، استفاده از پرده کرکره ای گزینه‌ای عالی برای افزودن حریم خصوصی هنگام استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای است. ارتفاع پارتیشن شیشه ای بسته به نیاز شما متفاوت است که می‌تواند نیم قد یا تمام‌قد ارائه شود.

 پارتیشن شیشه ای جدید برای دفتر

فضای داخلی را می‌توان با استفاده از پارتیشن های اداری شیشه ای مات یا شفاف ، جذاب‌تر کرد.

 

پارتیشن‌های اداری ساخت فضاهای کوچک یا اتاقک را تسهیل می‌کند و در این نوع تقسیم فضای بزرگ‌تر به فضاهای کوچک‌تر سریعاً قابل انجام است. از فضاهای کوچک‌تر می‌توان به‌عنوان فضای کاری خصوصی استفاده کرد.

 

پارتیشن ها می‌توانند از مواد و یراق‌آلات سبک‌تری برای افزایش انعطاف‌پذیری در فضا ساخته شوند. در بیشتر پارتیشن ها ، کابین ها به‌طورمعمول از سه طرف کاملاً محصورشده‌اند. ضلع چهارم معمولاً برای ورودی در نظر گرفته می‌شود.

 

جابه‌جایی پارتیشن ها ، به‌ویژه آن‌هایی که چرخ دارند خیلی راحت امکان‌پذیر است. چرخه‌ای زیر پارتیشن هنگام ایجاد تغییر دکوراسیون در چیدمان فضای اداری ، کار را تسهیل می‌کنند.

 

در صورت لزوم می‌توانید فضا را به‌راحتی تطبیق‌پذیر کنید. انعطاف‌پذیری آن‌ها باعث می‌شود که یکنواختی و کرختی که در طراحی های دفترهای قدیمی وجود دارد ، به‌راحتی به فضای شاد و مدرن تبدیل شود زیرا باعث ایجاد تنوع در طراحی داخلی می‌شود.

 

یک گزینه عالی جهت تغییرات سریع در دفتر، پارتیشن های اداری آکاردئونی است. این پارتیشن ها بسته به تراز موردنظر شما می‌توانند به داخل یا خارج تا شوند و در صورت لزوم سریعاً جمع شوند.

 

روش‌های زیادی جهت تزئین دکوراسیون داخلی وجود دارد که می‌توانید هنگام پارتیشن بندی در فضای داخلی دفتر کار خود به کار ببندید. به‌عنوان‌مثال ، می‌توانید با اتمام پارتیشن ها با پنل های شیشه ، استیکر ها، طرح های سندبلاست ، جلوه غنی‌تری به دفتر خود بدهید.

 

یکی دیگر از گزینه‌های عالی منحصربه‌فرد کردن سبک کاری استفاده از داره سیلیکونی است. همچنین درهای پارتیشن ها می توانند از شیشه ، چوب یا شیشه های با قاب آلومینیومی در انواع بازشو و اسلایدی ساخته شوند. پارتیشن ها را می‌توان با رنگ آمیزی دقیق آن‌ها با رنگی که با فضای داخلی مطابقت دارد تزئین کرد و هویت بصری مخصوص خود را در آن ایجاد کرد. همچنین می‌توانید استیکر های سفارشی را برای تزئین اضافه کنید.

 

متریال پارتیشن غیر قابل اشتعال امروزه برای استفاده ایدئال‌تر هستند. دفاتر ساخته شده در محل کارخانه نیاز به پارتیشن بندی با مواد سخت دارند. پارتیشن های اداری آکوستیک برای تقسیم چنین دفاتر برای کاهش صدا بسیار مناسب خواهند بود.

 

نصب بعضی مدل‌های  پارتیشن، مانند پارتیشن شیشه ای فریم لس تقاضای بیشتری دارند در حالیکه برخی دیگر مانند پارتیشن دوجداره هزینه بیشتری نسبت به بقیه دارند. بنابراین ، پارتیشن انتخابی شما باید به زمانی که می‌توانید صرف کنید و بودجه شما بستگی داشته باشد. علاوه بر این ، پارتیشن هایی که برای دفتر کار خود انتخاب می‌کنید باید جذابیت بصری کلی در فضا را افزایش دهند.

آموزش  دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی، هنر چیدمان داخل فضای ساختمان است به منظور ایجاد یک فضا برپایه سلامت روحی و زیبایی شناختی سازه ای است که فرد یا افرادی داخل آن زندگی می‌کنند و یا فعالیت اجتماعی انجام می‌دهند. در این مقاله به طور تخصصی به این رشته پرداخته ایم و هر چیزی که برای ورود به این رشته لازم دارید را شرح داده ایم.

دکوراسیون داخلی

گذری بر سبک های دکوراسیون داخلی

1- سبک مدرن

این سبک بر خلاف سبک های قدیمی تر از خود، از تجمل و استفاده بیش از حد جزئیات دوری می کند و با در نظر گرفتن کارایی و کاربرد اثاثیه و وسایل خانه، فضایی ساده و به دور از در هم ریختگی ایجاد می کند. استفاده از خطوط صاف و مستقیم، استفاده از مصالح و مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیاف طبیعی و استفاده از پالت رنگی خنثی از ویژگی های این سبک است.

2- سبک مینیمال

این سبک نیز همانند سبک مدرن، تکیه بر طراحی کاربردی دارد و از هر گونه شلوغی و در هم ریختگی در محیط خانه دوری می کند. سادگی در شکل و طراحی اثاثیه، پوشش و دکور ساده دیوارها، فضای مرتب و باز و پر نور خانه از ویژگی های این سبک است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.